Na začátku kalendářního roku jsem se společně se žáky devátého ročníku ponořil do krás mikrokosmu, kdy jsme pomocí nových školních mikroskopů měli možnost zkoumat strukturu a složení různých organických i anorganických látek.
Žáci si mohli prohlédnout např. detail nohy mouchy domácí, strukturu různých druhů dřeva a nerostů (tyto vzorky má škola ve své sbírce) a poté začali zkoumat vlastní nalezené vzorky, například utržený vlas, houbičku na mytí nádobí, papírovou utěrku, kapku krve, ale i nalezenou uhynulou třesavku velkou, lépe známou pod názvem „johana“. Díky velkému rozlišení mikroskopů bylo možno u kapky krve sledovat rozdíl ve velikosti mezi červenými a bílými krvinkami a u zmiňovaného pavouka si mohli prohlédnout jeho „obličej“.
Vzhledem k tomu, že si studenti sami vyzkoušeli práci s mikroskopem, se jim následně daleko snáze dařilo pochopit funkci čočky v optice.
Bc. Stanislav Stehlík
Svátek má Kvido