Dosud vždy jsme badatelské dny trávili ve třídách. Letní počasí nám ale umožnilo pracovat venku a bádat pod širým nebem.
Léto je obdobím veder, kdy každý z nás rád vyhledá stín. Mnoho z nás se schovává pod slunečníky, pokud není jiná možnost, ale nejoblíbenějším místem jsou bezpochyby stromy.
Všechny třídy 2. stupně tentokrát dostaly stejné zadání. Porovnat prostředí pod stromem, pod slunečníkem a na přímém slunci. Žáci sledovali a zaznamenávali množství vypařené vody v rozmezí tří hodin, a to nejen v nádobě s vodou, ale i na namočené látce, kterou vážili. Dále sledovali teplotu v jednotlivých prostředích a došli k závěru, že strom jednoznačně udržuje nejnižší teplotu a nejvíce brání vypařování vody. A i když nám slunečník poskytuje ochranu před sluncem, teplota pod ním je rozhodně vyšší než pod stromem, stejně jako výpar vody.
Odměnou za bádání bylo dětem opékání špekáčků.
Mgr. Zdeňka Šmahelová, třídní učitelka 7. ročníku
Ing. Kateřina Tvarůžková, třídní učitelka 6. ročníku
Mgr. Barbora Matoušková, třídní učitelka 9. ročníku
Ing. Milan Stehlík, třídní učitel 8. ročníku
Svátek má Taťána