Víte, jak souvisí chipsy a sladkosti s ohrožením orangutanů a tygrů? Kde všude najdeme palmový olej a proč se kvůli němu kácí pralesy?
Právě tohle se rozhodli zjistit žáci 8. a 9. ročníku při vzdělávacím programu v Lipce. Pomocí simulačních her a metod kritického myšlení žáci tyto souvislosti poodhalili a diskutovali o nich.
Se spolužáky se do Lipky svezli i žáci 7. ročníku, kteří ve stejné budově absolvovali program Vlněná dílna. V první části si vyzkoušeli domácí praní ovčí vlny, vyčesávání na tzv. kramplích nebo na bubnové česačce. Předli na vřetánku a kolovrátku, tkali pomocí různých tkalcovských stavů. V druhé části si vybrali suchou nebo mokrou techniku filcování a vyráběli podložku pod hrnec, barevnou kuličku nebo dredy jako přívěsek ke klíči nebo ozdobu do vlasů.
Mgr. Marcela Havelková, třídní učitelka 7. ročníku
Mgr. Irena Růžičková, třídní učitelka 8. ročníku
Bc. Stanislav Stehlík, třídní učitel 9. ročníku
Svátek má Eduard