Podzimní badatelské dny odstartovaly bádáním šestého ročníku na téma difuze.
Všichni si nejprve položili otázku, jakým způsobem se vůně rozptyluje ve vzduchu a jak se tomuto jevu říká. Poté na základě připravených pomůcek vymysleli pokus, kterým by mohli svou teorii ověřit - pozorovali difuzi červeného barviva z čaje ve studené a horké vodě.
Sedmáky čekal projekt s názvem „Jak žijí?“, který se zaměřil na život lidí v různých klimatických pásmech. Žáci se kromě zlepšení spolupráce ve skupině také naučili lépe číst grafy, orientovat se v mapě a porozumět obrázkům.
Osmý ročník se věnovali statistickému úkolu, který se zaměřoval na zjištění nejčastějších jmen ve škole. Finálnímu vypracování grafů a tabulek nejprve předcházelo vyptávání se ve třídách a zjišťování dat. Výstupem bádání byly plakáty vytvořené jednotlivými skupinami.
Podzimní téma pro deváťáky se týkalo hudební výchovy a fyziky – Kmitej a poslouchej. Skupiny žáků zpracovávaly různé zdroje zvuku (zvuk kytar, píšťalek, bubnů a šíření zvuku po provázku). Výuku doprovázel mírný randál, ale výsledky „výzkumu“ byly přínosné a představení ostatním skupinám proběhlo úspěšně. Už teď se těšíme na zimní badatelské dny, které se budou věnovat novým zajímavým tématům.
Mgr. Barbora Matoušková
Mgr. Zdeňka Šmahelová
Ing. Kateřina Tvarůžková
Svátek má Taťána