Dne 1. února jsme ve 4. třídě začali projekt, který se týkal tropického ovoce. Povídali jsme si o tom, jaké existuje tropické ovoce, proč se tak nazývá a kdo jaké ovoce již ochutnal.
Pak přišla na řadu ochutnávka. Děti si vybrané druhy ovoce nejdříve osahaly, aby zjistily strukturu slupky, přičichly si, aby poznaly také vůni a nakonec ochutnaly. Nejvíce jim chutnalo mango a kiwi, nejméně pak avokádo a granátové jablko. Pecku z avokáda a manga jsme nakonec nechali ve sklenici s vodou naklíčit, abychom si později mohli vypěstovat vlastní rostlinky.
S paní učitelkou z přírodovědy pak děti ochutnaly další ovoce jako nashi, blumy, exotické hrušky, ananas a kokos. Ukazovali si, na jakých rostlinách plody rostou a zjistili, z jakých zemí pocházejí. Také se dozvěděli, jaké dopady má doprava ovoce z druhé strany světa na ekologii a jakou dopravu volit, aby to bylo ekologičtější.
Druhý den jsme společně vytvořili plakát, kam jsme nalepili různé druhy ovoce, které děti namalovaly pomocí bublinkové fólie, a připsali jsme k nim základní informace o tom, jak se nazývá rostlina, na které ovoce roste, dále název plodu a místo, kde se nejvíce pěstuje. Tyto země jsme si zároveň ukázali na mapě světa.
Mgr. Barbora Pyšná, třídní učitelka
Mgr. Marcela Havelková, učitelka přírodovědy
Svátek má Kvido