Každý správný badatel a vědec musí zapisovat svoje výsledky pozorování nebo pokusů. Pokud však má k dispozici počítač a moderní vybavení, určitě využije možnosti, aby mu tato data zpracovával počítač podle zadaných instrukcí a kritérií.
Se stejnou situací se setkali žáci devátého ročníku v hodině Informatiky, kdy před nimi seděl „robot“ (v podobě pana učitele). Úkolem žáků bylo pomocí programovacího diagramu zadat příkazy robotovi tak, aby na internetu vyhledal fotbalový míč a koupil ho.
Přes počáteční neúspěchy, kdy často používaným příkazem bylo „STOP“ a „RESET“, se žákům přeci jen podařilo naprogramovat robota tak, aby fotbalový míč vždy vyhledal. Samotná koupě se ale neuskutečnila a bude předmětem další fáze programování.
Žáci se tak setkali sice jen s „primitivním“ programovacím jazykem, ale pochopili princip programování a jak takový program poté funguje a jak se spouští a zastavuje. Pro budoucí badatele je to velmi užitečná věc.
Ing. Milan Stehlík - třídní učitel
Svátek má Oto