Pravidla pro hodnocení žáků Základní školy a Mateřské školy, Hevlín ve 2. pololetí školního roku 2019/2020 jsou stanovena v souladu s vyhláškou č. 211/2020 Sb., o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 (dále jen „Vyhláška“) podle § 56, 71 a 112 zákona č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Pravidla pro hodnocení vzdělávání žáků uvedená v platném Školním řádu Základní školy a Mateřské školy, Hevlín, která jsou v rozporu s Vyhláškou nebo která neumožňují hodnocení žáků za 2. pololetí školního roku 2019/2020 podle Vyhlášky, se nepoužijí (§ 1 odst. 2 Vyhlášky).
a) podklady pro hodnocení získaných v druhém pololetí v době, kdy osobní přítomnost žáků nebyla zakázána (tj. do 10. března 2020),
b) podpůrně z podkladů pro hodnocení získaných při vzdělávání na dálku
c) podpůrně z hodnocení výsledků žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.
Z Vyhlášky plyne, že uvádět na vysvědčení u povinných předmětů slovo „nehodnocen(a)“ lze připustit pouze tehdy, není-li absolutně žádný podklad pro hodnocení a žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí (včetně náhradního termínu pro hodnocení) hodnocen také slovem „nehodnocen(a)“, anebo se jedná o předmět vyučovaný pouze v druhém pololetí a nejsou absolutně žádné podklady pro hodnocení.
Žáka lze hodnotit stupněm nedostatečný pouze v případě, že žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí hodnocen stupněm nedostatečný, zároveň toto hodnocení vyplývá z podkladů pro hodnocení získané v druhém pololetí v době, kdy osobní přítomnost žáků nebyla zakázána a navíc žák neposkytl žádné podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání na dálku.
Dále platí, že pokud se pro hodnocení žáka koná zkouška nebo komisionální přezkoušení (stanovené právním předpisem nebo na základě individuálního vzdělávacího plánu), není jejich konání a hodnocení žáka na jejich základě touto Vyhláškou dotčeno.
Svátek má Květoslav