Dne 25. června jsme se se žáky 2. ročníku zúčastnili projektu environmentální výchovy na téma plýtvání.
Společně jsme si povídali o tom, co to plýtvání vlastně znamená a proč je důležité se nad tímto tématem zamýšlet. Děti se aktivně zapojovaly do diskuse a přemýšlely, čím lidé nejčastěji plýtvají – mezi nejčastější odpovědi patřily potraviny, voda, oblečení nebo třeba elektřina. Hledali jsme také způsoby, jak tomuto zbytečnému plýtvání zabránit – například šetřením vody při mytí rukou a sprchování, spotřebováním potravin před datem spotřeby
a nakupováním tolika potravin, kolik opravdu sníme, nebo darováním oblečení, které už nenosíme.
Abychom si téma více přiblížili, vyluštili jsme si křížovku zaměřenou na správné zacházení se zdroji a pojmy související s ekologií a udržitelností. Velkou radost dětem udělal také příběh křivé mrkvičky, který jsme si společně přečetli.
Příběh vyprávěl o mrkvičce, která vyrostla na farmě, ale nebyla rovná jako ostatní. Byla zakroucená na jednu stranu a bála se, že ji nikdo nebude chtít. Farmář ji ale přesto vzal na trh. Lidé si vybírali jen rovné a „krásné“ mrkve, až přišla malá holčička s maminkou. Holčičce se zakroucená mrkvička zalíbila a rozhodly se ji koupit, protože nezáleží na vzhledu, ale na tom, že je čerstvá a zdravá. Doma z ní pak uvařily výbornou mrkvovou polévku a mrkvička byla moc šťastná, že i ona našla svůj domov.
Na závěr jsme si ještě vytvořili vlastní papírovou hru nebe-peklo-ráj, ve které byly otázky
a úkoly na téma ekologie.
Děti si tak zábavnou formou zopakovaly, co se během dne naučily, a zároveň si odnesly vlastní výtvor domů.
Mgr. Barbora Pyšná
Zdeňka Staňková
Svátek má Nora